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[Inglés I][Libre]
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HCl Sin conexión
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Mensaje: #16
RE: [Inglés I][Libre]
(22-07-2011 01:40)yiy0 escribió:  
(21-07-2011 23:10)Luciano.sz escribió:  Hoy rendi el final de ingles y lo aprobe pero el texto que me dieron era medio complicado, el titulo era "las primeras estrellas del universo".
a mi tambien me toco ese! ajaj era medio jodido, te juro que habia una oracion al principio que no tenia sentido, que tenia un According to, y dps un however , para mi lo habian escrito mal.

me saque un 5, pensé que era mas facil, habiendo dado el first.

habia un par de phrasal que en mi vida los habia visto .. leftover, wtf

Que yo sepa, no hay un phrasal verb "leftover" sino un sustantivo, que quiere decir "sobras". Usaste el diccionario? Yo me acuerdo que en mi examen de Inglés 1 busqué alrededor de la mitad de las palabras en el diccionario, y no necesariamente porque no las supiera sino para estar seguro de que en ese contexto tuviera el significado que yo le daba y no otro.
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 22-07-2011 03:59 por HCl.)
22-07-2011 03:58
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tebb Sin conexión
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Mensaje: #17
RE: [Inglés I][Libre]
tal cual, yo di el first y ayer por cada oración buscaba 2 o 3 palabras en el diccionario, por las dudas... personalmente, no creo que tenga que ver si diste el first o no, porque acá te toman traducción y en el first no, leí muchos comentarios de gente que habiendo aprobado el first no aprobó el libre
22-07-2011 15:47
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Doushiyou Sin conexión
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Mensaje: #18
RE: [Inglés I][Libre]
Si, a mi también amigos que aprobaron el first le costo mucho las traducciones. Pero es porque es distinto. Mucho contexto, mucho analisis. No es tan facil como traducir. Así lo veo yo.
22-07-2011 16:00
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Mensaje: #19
RE: [Inglés I][Libre]
Pero el first convengamos que no es TAN difícil..
Además, creo que es más difícil traducir al castellano, que entenderlo y plantearlo y pensarlo en inglés.. (que es lo que hago yo) hay veces que intentandole traducir a mis viejos o a mi novio, no encuentro la palabra en castellano, pero se lo que significa en inglés..

Creo que está mal evaluado eso, porque uno tendría que ser capaz de entender y responder en inglés, como en los exámenes internacionales..

[Imagen: Playstation-Button-Joystick-1.jpg]
22-07-2011 19:15
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Luciano.sz Sin conexión
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Mensaje: #20
RE: [Inglés I][Libre]
(22-07-2011 01:17)Eagle escribió:  
(21-07-2011 23:10)Luciano.sz escribió:  Hoy rendi el final de ingles y lo aprobe pero el texto que me dieron era medio complicado, el titulo era "las primeras estrellas del universo".

(21-07-2011 23:49)tebb escribió:  yo rendi hoy tambien... mi texto safaba, era sobre acero inoxidable, pero habia otro texto sobre los trabajadores q no aprobo casi nadie, eso si, en la planilla vi muchos 10, muchos 9 y muchos 2 =P

Felicitaciones por aprobar! Yo pienso darlo en la siguiente fecha. Qué nivel de inglés tienen? Habían dado algún examen conocido como para tenerlo como referencia? Usaron mucho el diccionario?

Gracias!

Gracias, el diccionario lo use bastante, hay muchas de las palabras que estan en el apunte de ingles 2 con el significado
22-07-2011 23:32
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Mensaje: #21
RE: [Inglés I][Libre]
Alguien tiene ejemplos? Sino tendré que acercarme a la facu mañana y ver que onda, a ver si me puedo comprar alguno o que. Lo necesito porque la verdad iba a preparar química y me dio toda la fiaca..

[Imagen: Playstation-Button-Joystick-1.jpg]
31-07-2011 23:42
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Anirus Sin conexión
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Mensaje: #22
RE: [Inglés I][Libre]
Tengo un final que encontré el año pasado en un foro, no tiene fecha así que no sé de qué siglo es.

Spoiler: Mostrar
Google Adds Library Texts to Search Database


Google has completed the first major expansion of its Google Print database of searchable books, adding the full text of more than 10,000 works that are no longer under copyright, culled from the collections of four major research libraries.
The additions, from the university libraries at Michigan, Harvard and Stanford and from the New York Public Library, represent the first large group of material to be made available electronically from those libraries, which along with Oxford University contracted with Google last year to let the company scan and make searchable the contents of much or all of their collections.
The entire text of the works can be searched and read online through the Google Print site. Users can also save individual pages and cut and paste excerpts from the material. The ability to print is currently limited, however, to single pages at a time, said Adam Smith, a senior business product manager at Google. The newly available materials are part of a program that has brought Google under fire from many of the same publishers that are its partners in another, related program, under which publishers offer new books to Google to scan and allow searching, in the hope that Google users will be prompted to discover and buy the books.
But members of trade groups representing authors and publishers have sued to stop Google from scanning copyrighted works in the library collections. Many of those works are out of print or otherwise inaccessible to most potential users.


FIND OUT THE FOLLOWING INFORMATION (SPANISH)
a. How Google expanded its Print database
b. The list of the sources from which Google extracted the material available for search
c. A limitation of Google’s current printing capacity
d. The problems Google will face at court due to this new ¿expansion?

FIND IN THE TEXT A WORD OR EXPRESSION WHICH MEANS (IN ENGLISH)
a. principal
b. taken from
c. ready to be used
d. bought
e. parts/fragments
f. has caused attacks/controversy

TRADUCIR EL TEXTO A ESPAÑOL (MENOS EL ÚLTIMO PARRAFO).


(Este mensaje fue modificado por última vez en: 01-08-2011 00:01 por Anirus.)
31-07-2011 23:56
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Mensaje: #23
RE: [Inglés I][Libre]
Acá conseguí otros ejemplos, sacados directamente de la página de Inglés Técnico FRBA.

Espero les sirvan =)
No son para nada difíciles. No más que un texto de nivel CAE. Por ahí los que tienen nivel First les resulta aaapeeeenas más difícil. Pero no es la muerte de nadie.
Spoiler: Mostrar
Inglés Técnico -Nivel I

Si bien las estrategias y técnicas que utilizan los docentes durante el dictado de la materia son variadas, la actividad de la instancia de examen final consistirá sólamente en la traducción al castellano de un texto en idioma inglés. Sus características serán similares a las de los textos que se ofrecen a continuación como referencia práctica para los estudiantes. Se aclara que todos ya han sido utilizados en años anteriores para el objetivo señalado.




Texto modelo 1

LUBRICANTS

Julian H. Dancy in "Mark´s Standard Handbook for Mechanical Engineers-Tenth Edition". Avellone/BAUMEISTER. New York, p. 6.177

Lubricants can be liquids, solids, or even gases, and they are most often oils or greases. Liquid lubricants often provide many functions in addtion to controlling friction and wear, such as scavenging heat, dirt and wear debris; preventing rust and corrosion; transferring force; and acting as a sealing medium.

Engineers are called upon to select and evaluate lubricants, to follow their performance in service, and to use them to best advantage in the design of equipment. Lubricant manufacturers and distributors may have hundreds of lubricants in their product line, each decribed separately in the product literature as to intended applications, properties, and benefits, as well as performance in the selected standard tests. Lubricants are selected according to the needs of the particular application. Careful lubricant selection helps obtain improved performance, lower operating cost, and longer service life, for both the lubricant and the equipment involved. Industry´s demands for efficient, competitive equipment and operations, which meet the latest enviromental regulations, create continued demand for new and improved lubricants. Equipment manufacturers and suppliers specify lubricants that suit their particular equipment and its intended operating condition, and their recommendations should be followed.

Liquid Lubricants

A liquid lubricant consists of (1) a mixture of selected base oils and additives, (2) blended to a specific viscosity, with (3) the blend designed to meet the performance needs of a particular type of service. A lubricant may contain several base oils of different viscosities and types, blended to meet viscosity requirements, or to minimize cost.






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Texto modelo 2

WHY BOTHER?

David Crystal in "The Cambridge Encyclopedia of Language" -Second Edition.CUP, p. 153.

We are so used to hearing human voices from robots and computers in science fiction that the desirability of human-machine speech interaction is often taken for granted. However, this field of research has not been without its critic. The arguments have been based on several theoretical and commmercial considerations.

- The research (into speech recognition, in particular) is necessary to social needs, and the money would be better spent elsewhere.

- Speech interaction may be more expensive in running costs than using written or coded text. It is unclear and the whether these costs are outweighed by the advantages.

- The commercial demand for quick results has led to some poor-quality research and development

- The ability to produce hardware is now far ahead of the relevant theoretical research fields, especially in speech perception and acoustics.

- Speech input to machines will be unreliable for the foreseeable future because of interference from other speech in the environment.

- Routine speech input to machines leaves no permanent record, whereas written or coded output does.

The concern to make machines sound human is unnecessary. Sometimes mechanical voices are more easily understood, especially in noisy work conditions. And "friendly" voice systems may persuade non-expert users that machines are capable of more than they really are.

Many poeple do not like talking to machines because this suggest they have intelligence (a currently controversial issue, in its own right).





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Texto modelo 3

THE CASE FOR WIND POWER

Darrell M. Dodge, Littlrton, Colorado

http://telosnet.com/wind/#The Case for Wind Power

For human development to continue, we will ultimately need to find sources of renewable or virtually inexhaustible energy. It's difficult to imagine this, but even if we find several hundred or even thousand years of coal and natural gas supplies, what will humans do for the next 250,000 years or so after they are depleted? Even the most apparently "inexhaustible" sources like fusion involve the generation of large amounts of waste heat -- enough to place damaging stress on even a robust ecosystem like Earth's, at least for the organisms that depend upon stability of the system to survive.

We are engaged in a sort of world-wide biological experiment, with our descendents as the subjects. Our present habits of energy use are shaping an entirely different earth than the one with which we are familiar. When these changes begin to be expressed, there will be no one to preserve the familiar and there's no guarantee that things will turn out the best for our particular species. Some have looked ahead and seen this. But they usually don't get much support from societies that are too busy trying to "make do" and that are rushing backwards into the future -- in other words, every society on earth.

One of the areas that suffers because of this backward thinking is the development of renewable energy sources -- and the topic of this section: Wind Energy Conversion.




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Texto modelo 4

PREFERRED NUMBERS

C.H Berry in Mark´s Standard Handbook for Mechanical Engineers-Tenth Edition". Avellone/BAUMEISTER. New York, p. 8.215

Many manufactured articles are made in several sizes which may be designated by some dimension, speed, capacity, or other feature. Each such series of products may be paralleled by a series of numbers.

It is generally agreed that such number series should be geometric progressions; i.e., each term should be a fixed percentage larger than the preceding. A geometric series provides small steps for small numbers, large steps for large numbers, and this best meets most requirements. The small steps in the diameter of the numbered twist drills would be absurd in drills of 1 in diameter and larger.

In the case of sized objects that are used principally as raw material, .e.g., steel rod, an arithmetic progression may be preferred because it tends to reduce the cost of machining. It is desirable to be able to buy raw material a fixed amount (rather than a fixed percentage) larger than the finished article.

Preferred numbers is the name given to various series proposed to general use. These are either geometric progressions or approximation thereto. A geometric series is defined by one term and the ratio of each term to the preceding one. On the choice of these elements for a preferred number series, there is as yet no general agreement. The same value would hardly be satisfactory for all cases. The idea of preferred numbers is to provide a master series from which terms can be chosen to suit any needs.




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Texto modelo 5

A fantasy spaceflight

Make a wish and you can go anywhere. That is the reality for a new computer invention, Chris Partridge says.

Computers are about to take people to places they have never been able to visit before, including the surface of other planets. Such a trip will be an illusion, but one that comes closer to real life than anything on stage or screen. Artificial worlds are being built up in a computer memory so that people can walk through at will, look around, and even touch objects.

The system is called virtual reality, so called from the mathematical concept of an image that has the virtues of a real object without substance.

Virtual reality systems are being developed throughout the world for a range of uses including enabling people to walk “inside” nuclear power stations, while controlling a robot that actually goes into an area in which no human could live, and conducting architects through a computer-generated building before it is constructed.

British scientists have a world lead in virtual reality, despite the fortunes being poured into research by Japanese and American companies, which see it as a technology for the next century.

In Britain, Robert Stone, of the National Advanced Robotics Research centre at Manchester University, is developing systems that could put men on Mars without shooting them into space.


[Imagen: Playstation-Button-Joystick-1.jpg]
01-08-2011 10:05
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Mensaje: #24
RE: [Inglés I][Libre]
Ya lo había yo posteado en otro thread me parece XD
01-08-2011 13:38
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Mensaje: #25
RE: [Inglés I][Libre]
Perdón Doushi :$ No me di cuenta xD

[Imagen: Playstation-Button-Joystick-1.jpg]
01-08-2011 20:06
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Mensaje: #26
RE: [Inglés I][Libre]
Jajajajajajaja No problem xD
01-08-2011 20:18
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Mensaje: #27
RE: [Inglés I][Libre]
Es cierto que libre se puede dar sólo una vez?
Y hay un problema creo Confused, el final empieza a la misma hora q abre la biblioteca
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 02-08-2011 16:04 por Anirus.)
02-08-2011 15:48
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Mensaje: #28
RE: [Inglés I][Libre]
(02-08-2011 15:48)Anirus escribió:  Es cierto que libre se puede dar sólo una vez?
Y hay un problema creo Confused, el final empieza a la misma hora q abre la biblioteca
No, no es cierto.
La podés dar una vez sola en la misma fecha =O
O sea, si rendís mal en la primera semana de julio no podés darla de nuevo la segunda semana de julio, tenés que esperar recién hasta diciembre.

Lo que no sé es si hay un límite de, tirale, hasta 4 finales mal, como con las cursadas.
Uno seguro que no, lo dijeron la vez que fui a rendir xP
02-08-2011 20:43
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Mensaje: #29
RE: [Inglés I][Libre]
Ah, buenísimo, me estaban asustando(?) y hablé con el de la biblioteca, me dijo que el sábado lo obligan a abrir más temprano.
02-08-2011 23:33
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Mensaje: #30
RE: [Inglés I][Libre]
Yo tengo planeado darlo en esta fecha. El tema de los diccionarios en biblioteca, es un problema? No quiero llegar y que no queden mas. Deberia ir bastante mas temprano por las dudas? No se cuantas unidades tienen en biblioteca xD Le di una mirada a esos modelos y de vez en cuando salta una palabrita que uno no sabe, así que mejor ir con diccionario en mano =P
04-08-2011 02:01
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